Ajuda “Tiquet Rural” - Portal Agrari
AJUDA “TIQUET RURAL” - CREACIÓ DE MICROEMPRESES NO AGRÍCOLES
Si tens una idea, nosaltres t'ajudem a posar-la en marxa!
T'agradaria obrir el teu propi negoci en un poble i viure del teu projecte?
El Tiquet Rural és una ajuda directa per a donar suport a la creació de noves empreses no agrícoles en zones rurals de la Comunitat Valenciana.
El seu objectiu és fomentar l'autoocupació i l'arrelament en el medi rural.
Es tracta de projectes que tenen per objecte posar en marxa una nova microempresa, diferent d'una explotació agrària, en zones rurals.
QUI POT SOL·LICITAR ESTA AJUDA?
Personas físicas (autónomos/as) que creen una microempresa no agraria y garanticen su autoempleo.
No haber estado de alta en el mismo epígrafe del IAE en los últimos 3 años.
En el caso de agricultores/as, se admite si se trata de diversificación hacia otra actividad no agraria.
Viabilitat tècnica i econòmica.
Previsió de rendes netes superiors a l'IPREM anual vigent.
Informació detallada sobre l'activitat i el seu desenrotllament.
S'ha de demostrar que l'activitat constituirà la font principal d'ingressos del sol·licitant.
En municipios LEADER en riesgo de despoblamiento:
- Primer pago: 13.000 €
- Segundo pago: 6.000 €
En otros municipios LEADER:
- Primer pago: 12.000 €
- Segundo pago: 5.000 €
Mantindre l'activitat durant almenys 3 anys des de l'alta censal.
Sol·licitar el primer pagament en els 9 mesos següents a la resolució de concessió.
Sol·licitar el segon pagament abans de 18 mesos, justificant el compliment del pla empresarial.
Disposar de llicència d'activitat i obertura a nom del sol·licitant.
El termini per a presentar sol·licituds en la primera convocatòria estarà obert del 15 de maig al 30 d'abril de 2026, els dos inclusivament.
Les sol·licituds han de presentar-se exclusivament de manera telemàtica a través de la seu electrònica de la Generalitat Valenciana.
Tràmit disponible en: https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=19338
Per a accedir al sistema telemàtic és necessari disposar de firma electrònica avançada:
Certificat electrònic individual (persona física) o Certificat digital d'entitat (persona jurídica).
En cas d'actuar en representació d'una entitat, haurà de constar inscrita prèviament en el Registre de Representants de la Generalitat.